Co nabízíme?

Naučte se s námi pracovat novými metodami ve vzdělávání mladých lidí, nebo se ponořte do hloubky práce s kompetencemi. Připravíme vám i vzdělávání na míru či pomůžeme s nastavením hodnocení kvality aktivit.

Kompletní nabídku v PDF si můžete stáhnout nebo níže vyfiltrovat podle typu aktivit.

Nabídka v PDF

Jak na kompetence srozumitelně – Úvod do kompetenčního vzdělávání

Úvod do kompetenčního vzdělávání v krátkém workshopu

Zajímá vás, co jsou ty všemocné kompetence, jak se s nimi pracuje a proč je důležité jim rozumět? Ve 4 hodinách se dozvíte to nejdůležitější.

Ucelený základ kompetenčního vzdělávání

Dvoudenní vzdělávání o tom, jak cíleně pracovat s rozvojem kompetencí u studentů/tek

Osvojíte si kompetenční přístup a jeho aplikaci do praxe, naučíte se plánovat efektivní vzdělávací cíle, využívat aktivizační metody a pracovat s variabilitou učebních stylů.

Umět se učit: Jak rozvíjet kompetenci k učení

Jak se učit efektivně? A jak v tom podpořit žáky a účastníky aktivit?

Podíváme se na procesy učení, které fungují obecně u lidského druhu, a současně i na charakteristiky, které jsou individualizované. Jaké zákonitosti proces učení má? A jak ho můžeme vědomě podporovat ve vzdělávání? Jednodenní akreditované školení pomůže se vzdělávacím procesem ve vzdělávání i aktivitách mimo školu.

Jak podporovat proces učení

Jak vystavět vzdělávací aktivity tak, aby lépe vyhovovaly všem?

Praktický workshop, kde se budeme věnovat různorodosti stylů učení a jak s ní účinně pracovat pracovat ve škole i mimoškolních vzdělávacích aktivitách.

Interaktivita v online prostoru

Jak vnést do online vzdělávání trochu toho offline života? Jaké nástroje a aplikace vybrat?

Sbíráme do šuplíku tipy a triky, jak v online světě fungovat interaktivně, aby to bavilo vedoucí i účastníky. O to nejlepší z naší facilitační a vzdělávací online praxe se s vámi na workshopu podělíme.

Photovoice: Řekni to fotkou

Hledáte nové metody pro práci s mladými lidmi?

Zjistěte víc o tom, jak Photovoice – původně kvalitativní výzkumnou metodou z 90. let – efektivně využívat v kontextu vaší pedagogické práce s dětmi a mládeží. Svým jednoduchým zadáním umožňuje zapojení téměř kohokoliv. S chytrými telefony, rozvojem využití internetu a chytrých sítí dostala metoda Photovoice zcela nový rozměr. Zapojte inovace do vaší práce, inspirujte se a využívejte možnosti moderní doby.

KOMPAS – seznámení s manuálem pro výchovu mládeže k lidským právům

Jednodenní školení propojující interaktivní metody a vzdělávání o lidských právech

Školení je koncipováno tak, aby propojilo metody neformálního vzdělávání s důkladným teoretickým podkladem v oblasti lidských práv.

Základní facilitační dovednosti

Jak prakticky na vedení vzdělávacích aktivit?

Cílem tohoto školení je poskytnout vám konkrétní dovednosti a strategie v oblasti facilitace, které lze okamžitě aplikovat ve vaší pedagogické praxi.

Umět se ptát: Otázky jako nástroj efektivní komunikace a rozvoje lidského potenciálu

Jak vědomě pracovat s otázkami?

„Život jsou otázky, ne odpovědi.“ říká Ray Bradbury. Univerzální recept na spokojený život neexistuje, ale vědět o otázkách víc a umět s nimi cíleně pracovat může pomoci. A to jak v osobním životě, tak ve vzdělávání.

Úvod do koučovacího přístupu v pedagogické praxi

Jak provázet mladé lidi vzdělávacím procesem?

Koučink je velmi efektivní a moderní metoda k (sebe)rozvoji člověka. Podporuje cestu ke změně, pomáhá v orientaci v problémových situacích, v hledání vhodných řešení a v dosahování krátkodobých i dlouhodobých cílů, ať už v osobním či profesním životě. Účastníci se na kurzu dozvědí, jak vypadá koučink, jaké nástroje a techniky využívá a procvičí, jak je mohou používat ve své práci.

Zaostřeno na kvalitu: Jak pracovat se systematickým hodnocením kvality aktivit?

Jak hodnotit kvalitu aktivit či práce organizací?

Na krátkém workshopu si vyzkoušíte, jak se s hodnocením kvality dá pracovat a zamyslíte se, jak takové vyhodnocování nastavit ve vaší praxi.

Sejdeme se na planetě B

To by šlo....kdybychom nějakou měli. Ale nemáme. Takže co s tím?

Udržitelnost v práci s mládeží. Pojďme společně otevřít několik možných úhlů pohledu, probrat praktickou stránku věci a postup při přípravě a realizaci aktivit a to nejdůležitější, nahlédnout na metodologickou část práce s udržitelností.

Udržitelný management aktivit

Děláte akce? Pořádáte aktivity? A jsou udržitelné? A můžeme je vidět?

Zelená je nová černá. Vašim akcím bude slušet a stejně jako malé černé bude brzy tento přístup nepostradatelný.

Řidičák neformálního vzdělávání

Jak efektivně vést neformálně-vzdělávací proces?

Jak řídit vzdělávání svoje, anebo někoho jiného? Způsobů je mnoho. Samotný řidičák za dvě hodiny nezískáte, stihnete se ale seznámit se základními principy, některé z nich si vyzkoušíte a dostanete navigaci, díky které si můžete zadat správný směr.

Neformálním vzděláváním k superlearningu

Jak se učit, abychom toho zvládli co nejvíc?

Co jste se vždy přáli naučit? Cizí jazyk? Programování? A co takhle naučit se, jak se učit? Díky tomu se pak naučíte efektivně kde co. „Jak se učit“ se většina z nás ve škole neučila, ale od nás se dozvíte několik tipů, triků jako inspiraci do budoucna v kontextu neformálního vzdělávání.

Zavádění systematického vyhodnocování kvality v organizaci

Dumáte nad tím, jak efektivně vyhodnocovat kvalitu vašich aktivit?

Zabýváme se tím, jak v organizacích měřit kvalitu a dopad aktivit. Přinesli jsme do ČR, otestovali a adaptovali švédský model vyhodnocování, který je založen na tom, že sama organizace si definuje vlastní indikátory kvality a tvoří k nim adekvátní nástroje sběru dat. Inspirovat se může i našimi příklady dobré praxe. Rádi předáme naše know-how a provedeme vaši organizaci procesem nastavení systému vyhodnocování, aby vám to fungovalo.

Strategické plánování a jednání

Definujete strategii organizace na další léta a pomohla by vám kreativní facilitace tohoto procesu?

Máme zkušenosti s vedením aktivit zaměřených na definování vize, mise či hodnot organizace, ale i na strategické cíle a kroky k jejich implementaci. Umíme využít i kreativnější metody, než čistou práci ve skupinách a s flipcharty. 🙂 Záleží jen na tom, co vám sedí.

Konzultace, koučink a mentoring

Potřebujete konzultovat své kroky, hledáte radu odborníků či pomoc v dosažení svých cílů?

Můžeme vám pomoci konzultacemi, koučinkem či mentoringem s konkrétními procesy (příprava aktivit či pracovních setkání, metodologie, vzdělávání) a dokumenty (dotazníky, podklady, zprávami či publikacemi). Umíme podpořit například i se situační analýzou či nastavením systematického vyhodnocování kvality aktivit.

Vzdělávací strategie a politika mládeže

Plánujete tvorbu vzdělávací strategie a politiky mládeže sektoru, města, regionu či Vaší instituce?

Jsme zvyklí připravovat a realizovat různé strategie a jsme připraveni Vás odporně podpořit při tvorbě vzdělávací strategie sektoru, města, regionu či vaší instituce. Naši členové se podíleli na tvorbě národních i evropských strategických dokumentů. Vývoj v oblasti práce s mládeží neustále sledujeme a jsme připraveni Vás ve strategickém plánování podpořit obsahově i procesně – tak, jak sami potřebujete.

Téma: Neformální a kompetenční vzdělávání

Jak využít metodiku neformálního či kompetenčního vzdělávání ve vaší práci?

Mnoho principů a aktivit z neformálního a kompetenčního vzdělávání je snadno využitelných ve volnočasových aktivitách, ve škole, v sociální službě pro děti a mládež nebo při komunitních aktivitách. Na míru připravujeme školení na různá témata od formativního hodnocení po trendy mezi mladými lidmi.

Téma: Práce se skupinou a jednotlivci

Jak podporovat skupinu tak, aby se účastníci a účastnice zapojili, cítili se v bezpečí a rozvíjeli se společně?

Každá skupina je jiná, přináší různé zkušenosti a má odlišná očekávání. Procesy ve skupině ale můžeme snadno podpořit tak, aby si jednotlivci odnesli z aktivit maximum.

Téma: Projektový a organizační rozvoj

Jak plánovat aktivity i rozvoj celé organizace? Jak poznat, zda se ubíráme správným směrem a čím tento proces ještě posílit?

Projektové myšlení i systematické hodnocení pomůže zefektivnit fungování organizací. Můžeme se ale také věnovat tématům, jako jsou hodnoty, kvalita, potřeby a mnoho dalšího.

Téma: Propojování neformálního a formálního vzdělávání

Čím se obě důležité složky vzdělávání mohou vzájemně obohatit?

Podporuejme, aby z řady příkladů dobré praxe, kterých je ve skutečnosti řada, dokázaly organizace čerpat inspiraci a podporovaly celoživotní vzdělávání každého, kdo se má zájem učit ve škole i mimo ni.

Marker – dlouhodobý vzdělávací program

dlouhodobé školení neformálního vzdělávání

Marker pokrývá široké spektrum témat důležitých pro přípravu, realizaci a vyhodnocení neformálně-vzdělávacích aktivit.

Koučování ve vzdělávání – výcvik pro pedagogy a pedagožky

Seznamte se s koučováním jako jedním z účinných přístupů ve vzdělávání a pro rozvoj kompetencí

Koučovací výcvik průvodců a průvodkyň, které provázejí děti a mladé lidi na cestě vzdělávání pro život v 21. století, a chtějí podporovat rozvoj jejich kompetencí skrze koučovací přístup.

Klíčové kompetence učitele v současné škole I a II

dlouhodobé školení pro učitelky a učitele

Samostatně stojící moduly jsou komplexně zaměřené na témata spojená s kompetenčním vzděláváním.